Sydney en de Blue Mountains

22 december 2012 - Sydney, Australië

Eindelijk nog eens nieuws...

Na een vlucht van 8u vanuit Kuala Lumpur kwamen we toch nog wat moe in Sydney aan. We zaten in een heel erg goeie Hostel in het centrum van Sydney. Eerst even wat gerust en daarna toch de stad in getrokken. We wilden niet alles meteen de eerste dag doen... maar toch meer dan genoeg gewandeld. De volgende dag de Opera House en alle andere dingen die je hoort te zien in Sydney gedaan...Maar zoveel stad is echt niks voor ons...we wilden er echt snel weg... way to busy...en duur! Want als ons een ding echt opgevallen is, dan is het dat alles echt heel erg duur geworden is hier....

Na ons City avontuur voor 1 nacht naar onze vrienden Marie en Dan gereden. Daar zalig ontvangen met een lekkere BBQ, het voelde meteen als thuis.

De volgende dag gingen we meteen weer weg, de auto volgeladen met kampeerspullen...richting de Blue Mountains.Nog effe onderweg gestopt voor '"wat" boodschappen en een luchtbed voor Tosj, we waren helemaal klaar voor ons kampeer avontuur... Aangekomen op de camping meteen de tent beginnen opstellen...Als allerlaatste de dubbele luchtmatras eruit en...die had geen stop meer...Wij als gekken de stad in op zoek naar een andere matras of stop, maar niks te vinden. Mac Gyver Elger ging dan maar aan de slag om het probleem te verhelpen. Met tape en een stokje maakte hij zelf een stop. Op hoop van zegen...In de campkitchen lekker gekookt ondertussen en gegeten en daarna helemaal geinstalleerd om een spelletje te spelen. Kwamen ze de campkitchen sluiten om 21u, nog nooit gebeurt...Tegen 21u30 dan maar ons bedje in..meteen in slaap gevallen. Na wat lijkt als een aantal uur slapen worden ik en Elg wakker...met ons gat op de grond...platte luchtmatras...en het was 23u30...aaaaaarrgghhhh...Dat werd een nachtje auto slapen voor mij en Elger....in een piepkleine hyundai Getz...erger dan in een vliegtuig....

Tot zover ons kampeer avontuur, dan maar een huisje gehuurd voor de komende dagen.

We hebben nadien nog 2 echt prachtige hikes gedaan in de Blue Mountains...heavy voor de benen en ook vanwege de hitte, maar zo mooi.

Ondertussen zitten we terug bij onze vrienden en we hebben het hier geweldig naar onze zin... Vandaag een zalige stranddag achter de rug...

1. Joke:
    22 december 2012
    Wandeling ziet er ongelooflijk knap uit !!

Xxx
  2. Goedele:
    22 december 2012
    En ik vandaag maar in de regen in Gent rondlopen. Pfff, toch wel een beetje jaloers, ondanks ik zo geen reisduif ben. Liefs Xxx
  3. Irma:
    26 december 2012
    Dag schatjes. Zalig om dit allemaal mee te mogen maken. Jullie zijn zo ver weg maar eigenlijk dichtbij. Spijtig dat Mc Gyver zijne stunt mislukt is, volgende keer beter. En ... ons Kurtje wordt voor den 2e keer papa. Daar hadden wij echt niet meer op gehoopt, maar wij zijn supergelukkig, wat een kerstcadeau. Ons fen en debby zullen nog al hebben mogen zagen en aandringen. Maar keitof nieuws, wij zijn supergelukkig (nog eens). Van ons nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, een goede gezondheid en zekers een heel goede, veilige reis. Dikke kussen van ons.
  4. Steven:
    30 december 2012
    Dit ziet er echt fantastisch uit.
    De beste wensen voor het nieuwe jaar. Het zal er daar eerder zijn dan hier.
    Groetjes,
    Steven
  5. Jee:
    2 januari 2013
    lijkt me ongelooflijk tof !!!